Kleine update - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Lindy Oss - WaarBenJij.nu Kleine update - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Lindy Oss - WaarBenJij.nu

Kleine update

Door: Lindy van Oss

Blijf op de hoogte en volg Lindy

10 December 2010 | Zuid-Afrika, Pretoria

Omdat Afrika steeds meer Afrika begint te worden qua temperaturen hebben we de afgelopen week lekker genoten van het zonnetje. Woensdag op het strand van Jeffreysbay, nadat we de schoenen van Marjella hadden opgehaald, en regelmatig naast of in het zwembadje in de achtertuin.

Ondanks alle zonnestralen die ik afgelopen week heb opgevangen ben ik lekker verkouden geworden. De airco in de bioscoop stond onwijs koud waardoor ik mezelf voor kon bereiden op het weer wat me te wachten staat in Nederland. De hele dag door snotteren en heel veel keelsnoepjes eten dus.

MTR wilde nogmaals afscheid nemen en daarom stond er donderdag om 10 uur een heerlijke High-tea klaar voor het personeel. Ofja de thee ontbrak, maar er waren allemaal verschillende hapjes en natuurlijk wat schaaltjes pepernoten om het helemaal compleet te maken. Er werden wat gedichten voorgelezen en een bedank woordje gedaan (dit keer hete ik trouwens gewoon lindy).
Hierna werd ik en alle sponsoren bedankt voor het realiseren van een speelplaats voor de kinderen met een groot applaus. Ik kreeg een mooi gouden bordje overhandigd met daarop de woorden:
Donated by: Familie van Oss and Friends, Holland 2010, wat stralend op het speeltoestel zal komen te hangen als herinnering.
Jullie lezen het goed, ‘het realiseren van een speelplaats’. Na heel wat telefoontjes en ergernissen zijn afgelopen woensdag eindelijk de eerste materialen geleverd. Verast en ontzettend blij belde ik meteen de man van het speeltoestel op, door mijn enthousiaste vergat ik even Engels te praten en vertelde ik de man keurig: Yees Yees, I am Heeeeeel Fine. Het is nog wel even afwachten of het op tijd klaar zal zijn, een ander bedrijf moet materialen leveren, als deze op tijd binnen zijn kunnen ze volgende week beginnen en ander wordt het na de vakantie (januari).
Er zit dus een kans in dat ik het zelf niet meer kan zien maar de gedachten dat het speeltoestel er komt en ook nog eens een prachtig naambordje krijgt maakt het voor mij helemaal goed..!!

Vanavond heb ik genoten van de musical ‘Annie’. Het rood kleurige meisje wat als een weeskind van alles beleefd, vast wel bekend. Heerlijk, van die schattige kinderkopjes die geweldig kunnen zingen en dan ook nog eens goed kunnen dansen! Het was erg leuk en ondanks dat het theater er wat amateuristisch uit zag was er van de musical niks te zeggen. Ik heb me ontzettend goed vermaakt.
Over een paar minuten vertrek ik met drie huisgenootjes richting East London om nog een weekje te genieten van Afrika. Na twee dagen reizen we door naar Coffeybay en Hocksback om vervolgens zaterdag weer terug in PE te komen voor ons laatste weekendje in Afrika.

Tot volgende week voor het laatste reisverhaal vanuit Afrika.
Xxx Liefs

  • 10 December 2010 - 22:35

    Frans En Gerrie:

    Hoi Lindy

    Geweldig om te lezen,een GOUD bord
    op het speeltoestel.En dat allemaal met jou inzet,dit is de kroon op je werk.Jij hebt laten zien wat je in je mars hebt super! Geniet met je huisgenootjes van de laatste weekjes.
    Beterschap snotneusje Ha ha.

    Gr Frans en Gerriexxx

  • 11 December 2010 - 07:35

    Suzan:

    Hee Lin, het zit er bijna op. Wat een belevenissen in een paar maanden. Wow... Geniet van het laatste stukje en tot gauw. xx Suzan

  • 11 December 2010 - 07:35

    Suzan:

    Hee Lin, het zit er bijna op. Wat een belevenissen in een paar maanden. Wow... Geniet van het laatste stukje en tot gauw. xx Suzan

  • 11 December 2010 - 12:50

    Jolien Harm En Isa:

    Hallo, hier weer eens en berichtje van ons. Leuk al je reisverhalen. We lezen ze met plezier. Het zit er al weer bijna voor je op, wat is de tijd snel gegaan. Over een paar weken zit je weer onder de kerstboom op de schansedijk!!. Geniet nog met volle teugen van de leuke dingen daar en we zien je weer in Alphen.

  • 11 December 2010 - 16:00

    Elly:

    Wat een eer, jullie naam voor eeuwig gegrift in het verre afrika!
    Ja de laatste loodtjes,nog even genieten en alles goed in je op nemen voor een blijvende warme herinnering.lieve groetjes van de vosjes.

  • 11 December 2010 - 16:03

    Rianne En Bas:

    Hey Lindy,
    Wat een prachtige verhalen toch allemaal. Geniet maar lekker van je laatste dagen in Afrika, je hebt het wel verdiend. Wel jammer dat deze verhalen op gaan houden ;-)

  • 11 December 2010 - 17:52

    Rianka :

    ha lindy
    supper hoor jou verhalen
    ik niet wachten tot je thuis bent en je een supper knuffel kan geven
    geniet nog van alles tot gauw xxxxx rianka

  • 12 December 2010 - 10:07

    Cees En Ria:

    Hoi Lindy

    We hebben ontzettend genoten van al je verhalen en steeds kregen we een beetje heimwee naar dit prachtige land. Een leuke afsluiter om deze week nog even richting East Londen te gaan. Het is haast niet voor te stellen dat het daar nog zo'n lekker weer is. Geniet er nog maar even van. Een goede reis terug en dan zien we je snel weer in Alphen.

    Groetjes Cees en Ria

  • 14 December 2010 - 21:16

    Erna&Gert Vd Velde:

    Wat een leesvoer:) Wij lezen ook met plezier jouw (reis) verhalen. Hartelijke groeten van de ouders van Marjella en hopelijk tot ziens!

  • 15 December 2010 - 13:49

    Hennie En Janny :

    Hallo Lindy,

    Oud op Nieuw vieren zal dit jaar wel een soort LindyvanOssinAfrikaShow worden door alle belevenissen van jou in dat verre land! We zijn wel benieuwd naar jouw indrukken en verhalen. (als we je nog kunnen verstaan tenminste !)
    Het vriest hier ondertussen zo'n -20 graden en er ligt ong. 70 cm. sneeuw!!
    "wij kunnen ook sterke verhalen vertellen"!

    We kijken uit naar je thuiskomst en doe ze daar allemaal maar de groeten van:

    Hennie en Janny


  • 16 December 2010 - 06:50

    Petra En Thea:

    Hallo Lindy
    Nog een paar dagen en dan kunnen we nog meer genieten van al je avonturen en foto's. Ik hoorde dat alle frikandellen hier overal uitverkocht waren. Wie die heeft weet ik niet...........
    Een hele voorspoedige terugreis gewenst. Tot snel.
    Groeten Petra en Thea

  • 16 December 2010 - 07:40

    Iris:

    Hee Lin
    Wat Leuk, toch nog een aandenken aan jouw in het verre Afrika. Maak er nog een leuk Laatste weekje van En ik zie je Weer in Het koude Alphen,
    Dikke kus Iris

  • 18 December 2010 - 14:43

    Roos Van Avans:

    Hoi Lindy,
    Eindelijk weer eens tijd gevonden en genomen om wat verhalen van je te lezen. Mooi zeg! Wat leuk en bijzonder van het speeltoestel!
    Dat jij genoten hebt en veel nieuwe ervaringen hebt opgedaan, mag wel duidelijk zijn. En dan ook nog je studie bijgehouden, dat is al helemaal bijzonder! Dat kan ik als 'juf' natuurlijk niet laten om ook even te melden!
    Geniet van je laatste weekend in het mooiste werelddeel! Heb een goede vlucht en kom goed thuis!
    Leuk om je daarna weer in real life te treffen en ik hoor je graag vertellen over je supertijd in in ZA.
    Veel groeten, fijne kerst met je familie en tot in het wonderlijke 2011!
    Roos.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 September 2020

Waar blijft de tijd..

24 December 2010

Home Sweet Home!

19 December 2010

Time to say goodbey

10 December 2010

Kleine update

06 December 2010

Afscheid nemen bestaat niet.. ?
Lindy

Actief sinds 01 Juli 2010
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 86269

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2010 - 21 December 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: