Home Sweet Home! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Lindy Oss - WaarBenJij.nu Home Sweet Home! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Lindy Oss - WaarBenJij.nu

Home Sweet Home!

Door: Lindy van Oss

Blijf op de hoogte en volg Lindy

24 December 2010 | Zuid-Afrika, Pretoria

Maandag tikte het klokje langzaam richting de 4 uur. Wat ging deze tijd langzaam voorbij, je weet dat je over een paar uurtjes vertrekt maar de tijd lijkt maar niet vooruit te gaan. Ik was er klaar voor en zou het liefst meteen vertrokken zijn. Bij het zwembad hebben we nog een laatste groepsfoto gemaakt om daarna richting het vliegveld te rijden.
Een hele gekke rit, de laatste keer links rijden, de laatste keer door de straat waar je zo vaak doorheen gereden bent, de laatste keer mensen die de weg oversteken, het laatste keer langs het township op… alles voor het laatst.
Na het inchecken van onze koffers zijn we richting de douane gelopen om daar afscheid te nemen van de meiden die er voor gezorgd hebben dat de afgelopen maanden topmaanden zijn geworden. Na wat knuffels en wat kleine traantjes nog even gezwaaid en dan toch echt door de douane.
Op Johannesburg splitste de wegen van Marjella en mij en was het opnieuw tijd voor afscheid. Terwijl ik het vliegtuig instapte richting Madrid moest Marjella nog twee uurtjes wachten om daarna het vliegtuig richting Schiphol te pakken. Ik was nu dus echt alleen..

De vliegreis terug is hartstikke goed verlopen. Het ging naar mijn gevoel erg snel alleen hebben we wel wat last gehad van turbulentie in de nacht. Toen we richting Dusseldorf vlogen begon het landschap onder mij er steeds lichter en witter uit te zien en was alles bedekt met SNEEUW!! Een prachtig gezicht en een heerlijk vooruitzicht om daar te mogen landen. Mijn koffer kwam vrij snel de band op en na wat gesleur ging ik op zoek naar de douane deur. Boven de ene deur stond: Doorvlucht en goederen.. die moest ik vast niet hebben waardoor ik naar een andere deur op zoek ging. Vol spanning gingen de schuifdeuren voor me open en reed ik mijn karretje door de deur heen. Ik keek wat afwachtend om me heen en verwachte een heel orkest dat me op stond te wachten maar het bleef verdacht stil.. Ik keek naar links en zag drie personen helemaal in het oranje verkleed voor de douanedeur doorvlucht en goederen zitten te wachten. Dat moesten ze zijn, oranje pruiken, bloemenkettingen, sjaals, dat kon niet missen! Met mijn karretje en een big smile naderde ik ze van achteren om ze eens goed te verassen. Een dikke kus haalde papa uit zijn tranche die heel gespannen met het foto toestel zat te wachten totdat ik door de douane deur zou komen. Wat doe jij nou hier, en waarom ben je hier, kom je niet door de deuren heen? waren de eerste reacties. Dit hadden ze niet verwacht maar voor mij een extra leuk ontvangst…

Buiten ben ik meteen doorgelopen naar de berm waar ik mijn eerste sneeuwbal heb staan draaien.. heerlijk!! Thuis lag er nog veel meer sneeuw op me te wachten. Toen ik binnen kwam voelde het niet raar of vreemd het voelde gewoon als thuis. Lekker mijn eigen spullen en mijn eigen kamertje. Op tafel lagen wat kadootjes op me te wachten. Een prachtig canvas doek van Jacco met daarop een foto waar we samen op een olifant zitten, super!! En van thuis een lekkere XXL Frikandel!!
Na een kopje thee en een gebakje ben ik mezelf op gaan frissen om de eerste visite na vier maanden weer terug te zien. Het was gezellig druk en de volgende dag heb ik de rest van de familie gezien op papa’s verjaardag. Gelukkig hoefde ik niet op zolder te zitten maar papa hield wel erg goed in de gaten of de aandacht wel goed verdeeld werd. Hoeveel kaartjes ik kreeg en hoeveel woorden er in een smsje aan hem waren besteed en hoeveel aan mij!!
Die middag hebben we groot sneeuwballengevecht gehouden en hebben we heerlijk in sneeuw gespeeld!

Nu is het vooral druk druk druk met alle dingen die ik denk te moeten doen en alle dingen die ik wil zien. Ik vind het hartstikke fijn om weer thuis te zijn en moet eerlijk zeggen dat ik Afrika nog niet heel erg mis. Het was een super toffe fijne tijd die ik voor mezelf heb afgesloten. Alhoewel ik wel denk dat als ik mijn vaste ritme weer krijg ik wel wat terug begin te verlangen naar al die gezelligheid maar dat is een zorg voor later, nu is het vooral genieten van alle mensen om me heen en van de kerstdagen die voor de deur staan!
Ik wens iedereen hele prettige kerstdagen met veel gezelligheid, liefde en sneeuw en ik wens jullie al het goeds voor 2011!!

xx

  • 24 December 2010 - 14:57

    Cobie & Drea:

    Lieve Lindy
    Heerlijk dat je weer thuis bent.
    Na al de zorgen rond de terugreis en de sneeuw ben je weer lekker in Alphen.
    Geniet van de leuke reacties en de verhalen die je aan iedereen kunt vertellen en beleef telkens weer opnieuw die mooie tijd.
    Dankzij jou hebben we ook het prachtige Afrika bezocht wat we normaal gesproken nog niet zo snel gedaan hadden.
    Van het ,lollie en chipsproject' in het townchip hebben we de foto's en een brief ontvangen en het was een groot succes.
    Aan het ,klimtoestelproject' wordt ,hard' gewerkt en dit komt er over een paar weken, grandioos.
    Wij hopen dat je een leerzame en leuke tijd gehad hebt in Afrika die je je nog lang zult blijven herinneren.
    Niet alleen jij maar ook wij zijn weer een ervaring rijker
    Terwijl ik dit bericht type staat de teller van jouw site op 55015, ook dit is een leuk resultaat wat je zelf niet verwacht had.
    Iedereen bedankt.
    Groetjes Cobie en Drea


  • 24 December 2010 - 19:10

    Anouk:

    Lieve Lindy,

    Bedank voor de supertijd die je mij/ons hebt gegeven! Zonder jou was het lang zo leuk niet geweest. Ik zal je ontzettend missen in huis!

    Ontzettend fijn dat je weer helemaal op je plekje thuis bent. Geniet er lekker van, fijne dagen gewenst!

    Veel liefs,
    Anouk

  • 25 December 2010 - 12:28

    Elly:

    Frikandel, ja hoor welkom in Nerderland.
    Fijn dat je weer gezond en veilig in alphen bent.
    Geniet er samen met je familie en Jacco van.
    Met vele mooie herinneringen en ervaring die je voor altijd bij blijft.
    Fijne feestdagen en een spetterend 2011.Lieve gr Henk,Elly en Twan.

  • 26 December 2010 - 10:50

    Ron & Patrice.:

    Hey Lindy,

    wat fijn dat je weer veilig bent thuisgekomen in dat vertrouwde gezellige dorpje Alphen. Wij wensen jou en iedereen een fijne kerst! Hm, het is nu alweer 2e kerstdag en alle goeds voor in 2011.

    Enne we zien elkaar wel ergens.

    Liefs Ron & Patrice.

  • 27 December 2010 - 21:48

    Marjella:

    Hooooooooooi!!

    Een iets verlaat berichtje, maar natuurlijk krijg je er 1tje! Ik ben heel blij dat je het weer zo naar je zin hebt in NL! Had eigenlijk ook niet anders verwacht. Ik heb ontzettend zin in onze Afrika reünietjes om met zijn allen terug te blikken naar ons avontuur en het allemaal nog eens her te beleven! Maar eerst..: CARNAVAL!!! Zie je dan! ;)

    Heel veel liefs, kusjes en knuffels vanuit Roden!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 September 2020

Waar blijft de tijd..

24 December 2010

Home Sweet Home!

19 December 2010

Time to say goodbey

10 December 2010

Kleine update

06 December 2010

Afscheid nemen bestaat niet.. ?
Lindy

Actief sinds 01 Juli 2010
Verslag gelezen: 2256
Totaal aantal bezoekers 86262

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2010 - 21 December 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: