Kragga Kamma Park - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Lindy Oss - WaarBenJij.nu Kragga Kamma Park - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Lindy Oss - WaarBenJij.nu

Kragga Kamma Park

Door: lindyvanoss

Blijf op de hoogte en volg Lindy

06 September 2010 | Zuid-Afrika, Pretoria

Vrijdagmiddag kwam ik terug van stage en lag er een hele grote rode envelop op mij te wachten!!
De eerste echte kaart uit Nederland heeft er iets langer dan een weekje over gedaan.
Bedankt Joanne, hij is erg leuk en vult nu al een deel van mijn saaie witte kamermuur.
Vrijdagavond was onze eerste echte braai bij Marshall (het andere studentenhuis). Met ons huis gingen we bepakt en bezakt met eten en drinken naar de andere toe. Het is in Afrika gewoon om je eigen eten en drinken mee te nemen naar een braai. Na eerst goed uitgerookt te zijn door al het rook wat door de hele tuin waaide omdat er niet aan de wind was gedacht kon het braaien beginnen. Heerlijk, de hamburgers vielen uit elkaar en de worstjes waren zeker niet zoals je bent gewent in Nederland. Voor het eerst was ik blij dat het hier om 7 uur al donker is en dat ik het vlees niet meer goed kon zien!
Voor de rest heb ik een hartstikke leuke avond gehad.
Zaterdagochtend zijn we richting het Kragga Kamma Game park vertrokken. Dat is een natuurpark op nog geen half uur afstand. Meteen bij binnenkomst stonden daar de zembra’s op ons te wachten, die hadden we tot nu toe nog niet gezien. Hierna volgde de giraffe, buffalo’s, duikers, zwijnen, struisvogels en de neushoorns. Lotte wilde graag naar dit park omdat je hier Cheetah’s kunt aaien, ik was iets minder enthousiast. Leuk zulke beestjes maar ze zitten niet voor niks in een afgesloten stuk met een hek en schikdraad eromheen. Toch maar een kaartje gekocht onder het motto nu we er toch zijn. De mevrouw van het park kwam eraan om het hek open te doen, ik kreeg nog een lichte twijfel toen ik zag dat ze een stok in haar hand had en mezelf afvroeg waarvoor ze deze wilde gaan gebruiken. In de kooi stelde ze de beestjes aan ons voor en mochten we ze aaien. Ze zei nog pas op bij die ene want als je in haar kontstreek aait wordt ze boos, ik dacht dat is dus niet de mijne. Je zult altijd zien dat ik weer net te ver naar achter aai en ik een klauw in mijn gezicht heb staan want geloof me die nagels zijn enorm groot van dichtbij. Na wat gespeeld, geaaid en wat foto’s te hebben gemaakt was het speelkwartiertje voorbij en mochten we de kooi weer verlaten. Een leuke ervaring erbij maar helemaal op mijn gemak was ik niet.
Zaterdagavond zijn we met het huis uit eten geweest, na wat gezocht te hebben naar een leuk restaurantje kwamen we bij de boulevard uit en hebben we lekker gegeten met z’n alle. Daarna zijn we cocktails gaan drinken. Omdat Marjella haar cocktail erg lekker vond moest iedereen hem natuurlijk even proeven. De cocktail ging de ronde en ik zie iedereen nog knikken van oee lekker, ja lekker, smaakt goed, totdat Marjella haar cocktail terug krijgt en na een paar slokken ontdekt dat er gewoon een kakkerlak in drijft!!!
De serveerster liep meteen terug naar bar toen Lotte met de magische woorden: There’s an animal in it, duidelijk wilde maken dat er een kakkerlak ronddobberde. Ik dacht dat we die dag al genoeg dieren hadden gezien maar kon de kakkerlak ook van mijn dierenlijstje afstrepen. De manager werd er even bijgehaald en vroeg ons of dat hij er niet in was gekropen. Toen Anouk vroeg: kruipen die hier vaker rond dan? Kregen we het rondje toch maar voor niks en kreeg Marjella een heerlijke nieuwe coctail.
Zondag zijn we nog even naar een markt geweest en hebben we wat rondgehangen op de boulevard.
Zit ik gisteravond voor de tv mijn computer af te sluiten komt daar plotsklaps de reclame van Boer zoekt vrouw voorbij!! Verhip op de bvn dan moet ik BZV ook kunnen kijken en jawel hoor.
Ik kan het hier gewoon net als jullie volgen, weet nog niet op welke dag of wanneer maar ik kan als ik terugkomen gelukkig meepraten over de boeren.
Om jullie even een hart onder de riem te steken, het regent hier pijpenstelen. Hebben hier nog geen regen gehad tot vannacht. Ben benieuwd of het hier zo de hele dag doorgaat of dat het dadelijk toch nog bijtrekt en het zonnetje en 25 graden weer om de hoek komt kijken.
Liefs
Xx

Voor diegene die zich afvragen wat Thea in onderstaande reactie bedoelt. Nadat de auto zaterdagavond niet wilde starten en ik lichtelijk mijn irritatie op voelde komen, dacht ik even een trapje te geven op de gaspendaal in de hoop dat hij plotseling zou starten. Helaas brak het gaspendaal af en reden we rond met een klein stukje staaf wat het gas voorstelde. Niet erg handig dus.
Vandaag heeft de garage onze auto omgewisseld met een andere. De eerste indruk is goed en hij maakt veel minder lawaai dus we zullen morgen eens gaan testen hoe hij het op de weg doet!

  • 06 September 2010 - 09:42

    Gonnie:

    Hoi Lindy
    Ken jij dat liedje ook :"Weet je wat ik zie als ik gedronken heb? "
    Nou nou ALLEMAAL BEESTJES,
    Kijk de volgende keer maar goed uit voor je weer zo'n zwemmend beestje tegen komt.
    Het houd het wel spannend allemaal hoor!
    Ik hoor wel jullie vermaken je best, leuk hoor, geniet er maar lekker van en heel veel succes met je stage.
    Leuk dat je de boertjes van hier , daar ook kunt volgen. Het was wel een te gekke bus he waar Yvonne mee op pad was.
    Grappig ook die voorstellingen, er zitten wel 'n paar verlegen mannekes bij.
    Hier is het prachtig weer
    Lekker zonnetje, prima voor de dijkenloop afgelopen weekend.Hopelijk volgend weekend ook met appelpop. We wachten maar af.Heel veel groetjes van ons Jos en Gonnie.

  • 06 September 2010 - 12:38

    Marjan V Lith:

    hallo lindy

    ik heb al enkele keren je reisverslag gelezen ,
    je hebt schrijvertalent hoor.
    nog veel plezier daar en hopelijk nog vele leuke verslagen
    gr marjan

  • 06 September 2010 - 19:20

    Thea:

    Hallo Lindy

    Nog steeds super om te lezen.
    Miste alleen nog het stompje van het gaspedaal..... haha
    En.... we hebben je gisteren natuurlijk allemaal gemist.

    Groeten Thea

  • 06 September 2010 - 19:45

    Jan En Ria:

    Ha meis,
    Wat maak jij veel mee.... en dat is nog niet eens alles begrepen we van je pap en mam. Spannend allemaal hoor. Vandaag is het echte werk begonnen; zal ongetwijfeld pittig geweest zijn zo'n eerste dag.
    p.s. eten jullie ook enge beesten bv van the big 5? Of gewoon varken, kip en koe? Het is te overwegen om acuut vegetarisch te worden maar je zal dan ongemerkt toch vlees binnen kunnen krijgen....
    Succes maar weer en wat kom je allemaal nog tegen?? Liefs Jan en Ria xx

  • 07 September 2010 - 09:52

    Veerle:

    Hee Lindy,
    ik heb je eindelijk gevonden.
    wat leuk om dit allemaal te lezen.
    nog veeel plezier en succes in afrika!

    groetjes veerle & de familie

  • 08 September 2010 - 08:01

    Suzan:

    Hoi Lin,

    Nou zo te lezen is er geen heimwee! Het gaat jullie goed daar....
    Geniet, maar drink met mate kakkerlakken!!

    Liefs Su

  • 08 September 2010 - 14:24

    Linda Appeldoorn:

    Hee Lindy!!
    Wat leuk zeg, al je verhalen! En jeetje wat maak je daar toch veel mee!
    zo te horen vermaak jij je prima, geniet van alles wat je ziet en meemaakt!!!
    ik blijf je volgen,, daag meisje!!
    X uit alphen!

  • 08 September 2010 - 20:31

    Paula Van Blokland:

    Hee lieve Lindy, (& een beetje talitha natuurlijk)

    Super leuk om je verhalen te lezen zeg, je hebt een schrijverstalent, misschien ook leuk voor erbij ;)!
    door je verhalen ben ik echt jaloers geworden, zo mooi en indrukwekkend om allemaal mee te maken lijkt me! Geniet er maar van & hopelijk bevalt je stage goed en leer je een hoop nieuwe dingen, dan is de tijd snel voor bij en ben je weer terug op de Avans, terug bij Clemy haha! Blijf vooral schrijven want ik volg!
    Liefsss Paula

  • 08 September 2010 - 21:45

    Grad En Corrie:

    Hoi Lindy

    Prachtige verslagen en mooie foto's. Jij en je mede studenten maken wel veel mee, en dat is nog lang niet alles ! Ik vang soms wel een en ander op van je Pa .
    Spannend war, we blijven je volgen en een prettige voortzetting allen !!

    Groetjes uit Alphen

  • 09 September 2010 - 08:05

    Joseph En Annet:

    Hallootjes

    Hier ook een verlate reactie van ons. Wij zijn blij te lezen en zien dat het allemaal goed bevalt daar!!
    Het is maar goed dat je zoveel geoefend hebt met onze dieren dat deze daar in Afrika een peuleschillentje zijn!!!
    Geniet ervan en blijf zeker veel schrijven en foto's maken!!

    Veel liefs Joseph en Annet

  • 09 September 2010 - 12:33

    Roos (ash):

    Hoi Lindy!
    Wat leuk om te lezen zeg al die verhalen! Tja, de olifanten, dat is zo indrukwekkend; gaaf!
    Ik lees grof door de verhalen heen op mijn werk anders zit in de hele dag niets anders te doen dan waarbenjijnu sites te lezen hihi... veel plezier en mooie momenten gewenst, Hartelijke groet,
    Roos

  • 09 September 2010 - 17:26

    Joseph En Annet:

    Hallootjes,

    Wat een leuke verhalen en mooie foto's hoor!!
    Het is maar goed dat je zo geoefend hebt met onze dieren, nu zijn deze dieren in Afrika een peuleschillentje voor jou!!
    Geniet ervan!!!

    Veel liefs,
    Joseph en Annet en natuurlijk de beestjes

  • 10 September 2010 - 13:51

    Riet Oorrthuis:

    hallo Lindy
    door je verhaal over aaien van cheeta's denk ik aan tippi degre die opgroeide in namibie tussen wilde dieren, info op internet.
    We waren via google earth op visite bij je huis het ziet er goed uit.
    groetjes, John en Riet Oorthuis

    jhn en riet oorthuis

  • 12 September 2010 - 12:07

    Patrice:

    Ha die lindy,

    wat een schitterende foto´s! En wat een geweldige ervaring voor je. Wat kan je ook leuk en boeiend vertellen / schrijven. Ik lees alles met veel plezier. Hier in Lauwe gaat alles goed.

    Ik wacht met spanning weer op je volgende verslag. We gaan nu een kermisborrel drinken want het is Lauwse kermis. Ik pak er ook 1 op jou! Proost.

    Geniet ervan,

    groetjes van Patrice en natuurlijk ook van Ron, Niek & Jolien, Jop en Freek.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 September 2020

Waar blijft de tijd..

24 December 2010

Home Sweet Home!

19 December 2010

Time to say goodbey

10 December 2010

Kleine update

06 December 2010

Afscheid nemen bestaat niet.. ?
Lindy

Actief sinds 01 Juli 2010
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 86280

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2010 - 21 December 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: