Cape Town and the Route 62 - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Lindy Oss - WaarBenJij.nu Cape Town and the Route 62 - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Lindy Oss - WaarBenJij.nu

Cape Town and the Route 62

Door: lindyvanoss

Blijf op de hoogte en volg Lindy

05 Oktober 2010 | Zuid-Afrika, Pretoria

De volgende ochtend was het tijd om Kaapstad te gaan ontdekken. Op naar de hop on hop of bus om daarmee langs de mooiste dingen van de stad te crossen. Door het slechtere weer zijn we alleen erin gehopt en niet meer uitgekomen. We hebben allerlei standbeelden gezien waar ik de naam al van ben vergeten, kastelen en je had natuurlijk uitzicht op de Tafelberg. Daarnaast lieten ze ons een van de meest populaire stranden ter wereld zien, hier worden regelmatig videoreclames gemaakt voor allerlei bedrijven. Sta er dus niet van te kijken als je mij binnenkort achter door een reclame ziet springen..
Na een rondje sightseeing zijn we in de auto gestapt en naar een parkje gereden, hier hebben we even lekker rondgelopen en uitgerust. Daarna hebben we diverse pogingen gedaan om een foto te maken waarbij we allemaal springend opstaan voor de Tafelberg. We sprongen allemaal ongelijk, de een met de armen zwaaiend en de ander met de benen in de lucht.
Na dit uurtje fitnes zijn we richting Lionshead gereden, een kleinere berg naar de Tafelberg. Je keek prachtig over de stad heen, zag robbeneiland en natuurlijk het voetbalstadion. We hebben lekker in het zonnetje zitten genieten van ons uitzicht en ik was me al aan het voorbereiden op de volgende dag… DE TAFELBERG!

Aangezien Vera dolgraag de Tafelberg wilde beklimmen en de gids van de hop on hop of bus ons vertelde dat je nooit alleen de berg op moest gaan, gingen wij natuurlijk achter elkaar met Vera mee. Vroeg in de ochtend op pad om eerst te ontbijten aan de voet van de Tafelberg, tijdens mijn broodje heb ik diverse malen even naar boven gekeken om me te realiseren dat hij toch echt wel heel hoog is. Met een goed gevulde maag, flesjes drinken en geen zonnebrand gingen we op pad. Na 10 minuten klimmen begon iedereen al zwaarder te ademen. Het was toch wel erg warm in de ketsende zon en het wandelpad was rotsiger dan gedacht. Na wat rustpauzes, lege flesjes water, heeeeeel wat gehijg en gezweet en onder het motto terug is nog langer stond ik op de top van de Tafelberg.
We hadden het gehaald, vol trots en dubbel genietend van het uitzicht liep ik zwetend heen en weer met mijn fotocameraatje. De kabelbaan toeristen mochten best zien (en ruiken) dat ik hem helemaal heb beklommen en er gigantisch blij mee ben!!
We hebben er 2,5 uur over gedaan dus dat is helemaal niet slecht. Onderweg is het zeker de moeite waard om af en toe ook eens achteruit te kijken i.p.v. naar alle rotsen want het uitzicht is enorm.
Als je eenmaal boven bent geniet dubbel en dwars van het uitzicht omdat je hem helemaal zelf hebt beklommen en realiseert hoe hoog hij wel niet is. Ik ben ontzettend blij dat ik hem heb beklommen maar of ik het nog een keer zou doen is een andere vraag.

Die middag zijn we richting Stellenbosch gereden en na een lekkere douche zijn we een hapje gaan eten. Bij het teruglopen naar de auto hoorde we achter ons iemand roepen. Hello Hello Ladys, wait a minute. Na voorzichtig omkijken realiseerde ik me dat dit de ober was. Daar kwam hij aan met de rekening en wat geld in zijn hand. Ik weet nog dat ik dacht oh we hebben te veel betaald, wat aardig van hem. Maar dat was niet het geval, hij kwam 50 rand te kort (5 euro) en wilde daar al te graag nog even ons voor achterna rennen. Wat is er nou gebeurt, bij het betalen van de rekening kan er een fooi ingerekend worden. Bij dit restaurant stond het totaal bedrag vermeld en onderaan de rekening stond nog 50 rand fooi maar dat was nog niet bij de rekening ingerekend.. Die arme man 50 rand gegeven en lachtend zijn we richting Marie’s B&B gereden.

Toen Marie hoorde dat er een paar dames wijn wilde proeven stond er de volgende ochtend een stevig ontbijtje voor ons klaar. Een goede bodem leggen was het halve werk. Zo gezegd zo gedaan en die middag zaten Anouk, Marjella en Ingrid te nippen aan zeven verschillende soorten wijnen. Om Vera en mij ook een pretje te geven zat er een chocoladeproeverij bij met jajaja Belgische chocolade.

De volgende dag zijn we begonnen aan onze terugreis. Via de route 62 kwamen we aan bij onze tussenstop voor twee nachten, Oudtshoorn. Aan het eind van de middag hebben we een backpakkers hotel gevonden en was het tijd voor de volgende activiteit.. de struisvogel farm.
Nadat we wat uitleg hebben gehad over het dier was het voedertijd. Vervolgens jaagde de gids papastruisvogel van de eieren af om er daarna zelf op te gaan staan!! Ondanks dat er bijna 80 kilo op stond brak er geen eentje. Na wat ongeloof was het onze beurt om een poging te wagen. Omdat we nu toch al helemaal in het struisvogel sfeertje zaten stonden er wat dieren klaar om op te gaan zitten voor een nieuw fotomomentje. Ik had daarna wel even genoeg struisvogel gezien maar een aantal waagde er nog een ritje op. Terwijl ze dapper op de rug klommen werd de zak van het hoofd afgetrokken en kon het racen (en lachen) beginnen…

Na een leuke dag besloten we te gaan braaien in ons backpackers zodat we wat andere mensen zouden leren kennen, even lekker internationaal doen dachten we! Daar zaten we dan aan een tafeltje met een ouder Frans stel. Zij praten moeilijk Engels en ik geen Frans, leuk andere mensen leren kennen!! Gelukkig zat er aan de andere kan ook nog een jongere jongen waar we een praatje mee hebben gemaakt om vervolgens ons bed in te kruipen voor de dag van morgen.

In de ochtend hebben we een bezoekje gebracht aan de Cango Caves grotten. Toen we hoorden dat de adventure tour door gleuven van 40 cm ging besloten we toch maar de reguliere tour te nemen. Na een verhaal over stalagmieten en stalagtieten was het tijd voor de dierentuin om daarna een ritje op een kameel te maken. Altijd leuk om even te doen!!
Omdat de activiteiten van die dag een beetje tegen vielen zijn we nog richting de waterval Rust en Vrede gereden om te kijken wat dat voorstelde. Rustig zitten op een steen terwijl je luistert naar het gekletter van de waterval is een mooie manier om de dag en daarmee de trip af te sluiten.
Die avond nog lekker uit eten geweest en een laatste proost uitgebracht op de fantastische week vol leuke, gekke, grappige en mooie momenten om nooit meer te vergeten!!

Bedankt meiden, het was gezellig!!
Liefs xxxxx


  • 10 Oktober 2010 - 19:22

    Arjen Van Den Boogaa:

    Hoi Lindy, Met een beetje hulp heb ik jouw reisverslagen kunnen vinden. Hardstikke interessant om ze te lezen. Hoop dat je een fijne tijd in Afrika hebt. Ik vind het goed hoor zo in je eentje naar Afrika. Groetjes van toverbal Arjen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 September 2020

Waar blijft de tijd..

24 December 2010

Home Sweet Home!

19 December 2010

Time to say goodbey

10 December 2010

Kleine update

06 December 2010

Afscheid nemen bestaat niet.. ?
Lindy

Actief sinds 01 Juli 2010
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 86282

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2010 - 21 December 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: