Times are changing - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Lindy Oss - WaarBenJij.nu Times are changing - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Lindy Oss - WaarBenJij.nu

Times are changing

Door: lindyvanoss

Blijf op de hoogte en volg Lindy

05 Oktober 2010 | Zuid-Afrika, Pretoria

Ondanks dat ik een fantastische trip heb gehad zijn er afgelopen week ook wat dingen veranderd. Tijdens een genietmomentje onder aan de voet van de Tafelberg kreeg ik een telefoontje van Talitha.
Na wat omstandigheden met een huisgenootje was het helaas voor haar te veel en heeft ze na lang nadenken besloten te verhuizen naar een ander studentenhuis. Ze kan het gelukkig goed vinden met de meiden van ‘Marshall road’ en daar was nog een kamer vrij waar ze vrijwel direct in kon trekken. Terwijl ik mijn koffertje aan het pakken was om richting Stellenbosch te vertrekken pakte Talitha haar koffers in om ons huisje te verlaten. Een hele gekke verandering die best snel heeft plaatsgevonden, je maakt samen plannen en die lopen dan toch net iets anders dan verwacht.
Ik vind dat ze een goede keus heeft gemaakt omdat ze hier is om een leuke tijd te beleven en zich vooral op haar plaats moet voelen. Het is tenslotte voor vier maanden je ‘thuis’…

We moeten nog even kijken hoe we het gaan doen met de auto en waarschijnlijk zullen hierdoor mijn stagetijden veranderen omdat ik anders in het donker naar huis moet maar dat gaat goed komen.
Omdat Talitha een grotere sfeervollere kamer heeft ben ik na terugkomst naar haar kamer verhuist. Inmiddels is de kast ingeruimd en de foto’s, kaarten hangen weer aan de muur. Ik heb een speciaal plekje vrijgehouden voor alle kaarten van Rianka want die lieve schat zorgt ervoor dat de postbode hier overuren draait en mijn kamermuur steeds voller wordt!!

Aangezien het toch de week van de veranderingen is heb ik zelf ook het een en ander aangepast in mijn vliegticket. Ik kwam hier aan met het idee om na een bijzondere kerst tevreden naar huis terug te keren. Ik had gehoopt op een gezellige week met verschillende huisgenootjes. Helaas zal de kerst er anders uit komen te zien dan gedacht, sommige zijn dan al naar huis en anderen krijgen familie op bezoek. We zijn daarbij van harte welkom maar het is niet de kerst die ik voor ogen had. Daarom heb ik na lang getwijfel, omdat ik Anouk hier dan wel alleen onder de kerstboom laat zitten, besloten om 20 december terug te vliegen i.p.v 27 december. Ik kan een gedeelte vliegen en wachten met Marjella dus dat is een geruststelling. Ondanks dat ik het hier hartstikke naar mijn zin heb vind ik het toch ook wel een hele fijne gedachten om weer lekker thuis te zijn met de kerstdagen.

Een week vol grote maar goede veranderingen en moeilijke beslissingen is voorbij. Ik ga vol goede moed beginnen aan een nieuwe stageweek, want af en toe zal ik bijna even vergeten waarvoor ik hier ook alweer was… juist.. Stage!!
Liefs
xxxxxx

Ohja, ondanks dat ik de 21ste thuis zal zijn zullen jullie me pas vanaf 23 december weer zien.
Ik zit namelijk 22 december de hele dag op de zolder omdat papa bang is dat anders zijn verjaardagsaandacht afdwaalt naar mij en jullie hem vergeten te feliciteren en dat wil ik hem niet aandoen op zijn 51ste verjaardag !!

  • 05 Oktober 2010 - 21:41

    Gerrie:

    Ja Lindy ,zo lopen dingen altijd weer anders dan gedacht
    Heel leuk dat je met de kerstdagen weer in Alphen bent.
    groetjes uit
    horssen

  • 06 Oktober 2010 - 09:41

    Gilbert Marijke:

    Je schrijft mooie verhalen, er zijn ook leuke foto's bij.
    Wij wensen jou nog een fijne tijd.
    Groetjes en een dikke knuffel tante Marijke.

  • 06 Oktober 2010 - 12:52

    Gonnie:

    Lindy, leuk dat je nu 'n grotere mooiere kamer hebt maar denk er aan dat Coby wel op "vakantie"komt en dan dus niet de hele week kan gaan schilderen!!! En zoals je al zei, hij wordt in december al 51 jaar daar moet je wel even aan denken hoor. Jullie hebben weer een mooi reisje gemaakt zeg , kicken!!!(
    Flying home for christmes!!!)
    Kerst in maas en waal is ook heeeeel gezellig hoor!
    groetjes Jos en Gonnie

  • 06 Oktober 2010 - 16:53

    Van D:

    hey Lindy,

    Na het lezen van vele reisverslagen plaats ik ook maar is een keer een reactie. Het is fijn om te lezen dat je het goed maakt. Het is mooi om foto's te zien van de plaatsen waar je bent geweest.
    Ik wens je nog veel plezier toe in het verre Afrika. En als je thuis bent dan gaan we weer een keer een borrel pakken.

    groetjes uit Brabant

  • 07 Oktober 2010 - 13:37

    Marjella:

    Leuk verhaal weer Lindy!! En ik ben stiekem wel blij dat je samen met mij gaat vliegen..! ;) Maar eerst gaan we er hier nog even een toptijd van maken!!!!
    Tot straks, kussen voor jou!

  • 10 Oktober 2010 - 08:47

    Petra De Leeuw:

    Hoi Lindy,

    Het heeft even geduurd voor ik alle reisverslagen gelezen heb (druk,druk,druk) maar het was de moeite waard.
    Het verveelt geen minuut want je schrijft zo leuk.
    Wij wensen je nog een hele fijne tijd daar.

    Groetjes van de buren

  • 11 Oktober 2010 - 10:48

    Wilma (max En Iris):

    Ha Lin,

    Jee meid wat een indrukwekkende verhalen allemaal. Je doet nu natuurlijk allemaal indrukken op die straks zijn plekje moeten gaan vinden. Jammer dat Talitha nu weg in uit je huis, juist omdat je zoveel wilt delen met elkaar. Hopelijk blijft het contact bestaan. Ik hoorde op de verjaardag van Wilma (tante) dat je dit weblog had, dat wist ik nog niet. Ik ga nu vaak kijken en mail je wanneer ik kan.

    Liefs en een dikke knuffel uit een steeds kouder worden Nederland,

    Wilma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 September 2020

Waar blijft de tijd..

24 December 2010

Home Sweet Home!

19 December 2010

Time to say goodbey

10 December 2010

Kleine update

06 December 2010

Afscheid nemen bestaat niet.. ?
Lindy

Actief sinds 01 Juli 2010
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 86283

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2010 - 21 December 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: